Tworzenie opakowań to nasza pasja i codzienna misja. W procesie tym uwzględniamy szybko zmieniający się świat, trendy oraz przyzwyczajenia konsumentów. To my jesteśmy zmieniającym się światem, dlatego chcemy podzielić się wiedzą na temat trendów w branży opakowaniowej. Robimy to, by Twoja firma mogła właściwie reagować na pojawiające się wyzwania oraz możliwości. A więc, co jest istotne dla konsumentów i jakie są trendy na rynku opakowań?

 

  1. Wygoda

Konsumenci poszukują unikalnych doświadczeń oraz rozwiązań, które są po prostu wygodne. Kupujemy coraz więcej pakowanej żywności. Jak wskazują eksperci Santander Bank Polska i Spot Data w dokumencie „Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów”, mimo coraz większego wpływu ekologii na branżę, trendy w konsumpcji sprzyjają wzrostowi popytu na opakowania. Z analiz wynika, iż ruch ten będzie silniejszy od zachowań zachęcających do ograniczenia użycia opakowań.

folia nakrywkowa

 

  1. Świadoma konsumpcja

Z jednej strony, jako konsumenci, jesteśmy „wygodni”, ale przy wyborze produktów zwracamy również uwagę na aspekty ekologiczne. Konsumenci są coraz bardziej świadomi w tym zakresie i producenci rozwiązań opakowaniowych muszą o tym pamiętać. Jak podkreślają eksperci, zrównoważony rozwój nie jest już opcją. Stał się koniecznością, a opakowanie jest idealnym nośnikiem do komunikacji tych wartości. Redukcja, ponowne użycie i recykling – trzy terminy, które są kluczem do realizacji celu zrównoważonego rozwoju i powinno się je uwzględniać projektując opakowania.

 

  1. Zmieniające się prawo

Obrazy pełnych śmieci oceanów i plaż czy zniszczonych ekosystemów poruszają społeczeństwo. Dlatego też rządy na całym świecie reagują zmianami prawa oraz nowymi podatkami. Wszystko po to, by ograniczyć rozprzestrzenianie się tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Unia Europejska w swoim prawodawstwie koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i wykorzystuje do realizacji tego celu wszystkie możliwe instrumenty. Działania te zmierzają do ograniczenia odpadów i zanieczyszczeń już na etapie projektowania oraz do funkcjonowania w myśl gospodarki o obiegu zamkniętym. Opakowania są w centrum tej rewolucji. Przedsiębiorcy poszukują innowacji z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko naturalne.

 

 

Co możesz zrobić?

  • obserwuj uważnie zmiany, jakie zachodzą w prawie, szczególnie jeśli chodzi o opakowania i zarządzanie odpadami.
  • wygrają Ci, którzy potrafią przestawić się na surowce oraz opakowania, które są w pełni recyklingowalne.
  • próbuj odchudzić opakowania, przez co przyczynisz się do realizacji celu zrównoważonego rozwoju.
  • podejmuj świadome decyzje inwestując w linie pakujące – materiały, których teraz używasz, będą musiały nadawać się do recyklingu w przyszłości.
  • rozważ rozwiązania mono materiałowe – pomaga to konsumentom zrozumieć, co zrobić z opakowaniem, aby zapewnić jego recykling.

 

 

Podsumowanie

Świat zmienia się naprawdę bardzo szybko i nadążenie za tymi przemianami jest sporym wyzwaniem dla każdego. Wskazane wyżej trendy mają istotny wpływ na branżę opakowaniową. Przedsiębiorcy, którzy śledzą tę rewolucję i dostosowują się do wymagań rynku wygrywają.

Taki jest nasz cel i misja. To powód, dla którego zespół Famag  każdego dnia kreuje, zmienia i udoskonala innowacje w zakresie opakowań. Dokładnie analizujemy, w jaki sposób zmienia się świat. Robimy to po to, aby szybko zrobić kolejny krok naprzód i podzielić się wiedzą z naszymi partnerami biznesowymi.

Potrzebujesz doradztwa w procesie tworzenia rozwiązań opakowaniowych dla Twoich produktów? Skontaktuj się z nami.